Banderes


Clica per a veure la versió en anglès o castellà d’aquest mateix post

Despinta les banderes
i fes-ne un gran llençol
per sobre les fronteres
podràs sentir-me aprop…

La gent té el costum malsà, mai no entendré per què, de preguntar-te d’on ets. La resposta, en el meu cas, sempre és la mateixa: “sóc nascuda a Barcelona”. Ho dic alt i clar, en vuit idiomes si cal, perquè n’estic molt orgullosa. Ara bé, “d’on sóc”… sóc de Barcelona, sí, però també sóc d’on sigui en aquest moment, d’on visc i d’on he viscut, per bé que només hagin estat dos segons de la meva vida. També de llocs on no he estat mai, fins i tot d’aquells que són un punt o ni tan sols existeixen en els mapes. Sóc de Barcelona, i, ho dic amb el cap ben alt, també de Madrid, de Berlín, de Longás, de la meva Gran Bretanya i de Kanshenjunga, i de molts altres indrets.

Per això em molesta que aquells que van néixer al mateix lloc que jo vulguin fer-se amos d’una terra que no els pertany només a ells. I per a tots ells, que sou vosaltres, tinc una pregunta: Què us sembla aquesta fotografia?

colónSincerament? A mí també. Però, perdoneu-me, qualitat apart no sóc capaç de veure la diferència entre la imatge anterior i aquesta altra:

DCIM100MEDIA

Totes dues simbolitzen el mateix, i tanmateix a qui n’adora una de les dues l’altra li provoca mal d’estómac. A mí, totes dues personalment em fan el mateix fàstic. Jo no necessito banderes ni identitats nacionals. Jo no necessito una Catalunya “lliure” ni una Espanya “unida”, ni tampoc ho vull, gràcies.

Si finalment el vostre titeller aconsegueix treure endavant la seva consulta, no dubteu ni un moment, diré SÍ a la vostra independència… si em deixéssin votar, és clar. Us retorno la vostra terra, jo ja no la voldré pas. No així.

M´és indiferent el que digui la Història. D’allò fa ja tant de temps que no penso perdre el meu pensant-hi. Me la bufa el rei d’Espanya, des de Felip tal fins a Joan Carles qual o el seu successor, igualment com el senyor Guifré el Pilós i tots els que vingueren després.

Jo vull un món on realment no sigui important d’on ets sinó on ets. La teva identitat, com la religió, és quelcom que has de portar dins teu. Els missioners de la terra haurien d’ensenyar a estimar-ne qualsevol racó, no a omplir d’odi els que ens són aliens. Vull un món en el qual no m’assenyalin amb el dit quan parlo una determinada llengua ni tampoc quan dic que m’estimo una terra que suposadament no és la meva. Un món ple de mons, de cultures, de colors i de persones.

 

Esta entrada fue publicada en Noticias y política, tradición, Viajes. Guarda el enlace permanente.

2 respuestas a Banderes

  1. Pingback: Flags | sexymf

  2. Pingback: Banderas | sexymf

Responder

